.....هدیه ای از یک غریبه آشنا

 

 

عشق در لغت چه معنایی دارد؟

عشق بر گرفته از یک لغت عربی است به نام عشقه وعشقه هم نام یک گیاه است تقریبا"شبیه به همان پیچک خودمان

 

خب حالا میپرسید چه ربطی به عشق داره!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

براتون یک مثال میزنم: به دقت به یک گیاه پیچک نگاه کنید. خیلی به ندرت میتونید اون گیاه رو تنها

 

ببینید. چون همیشه در پای گیاهان و درختان میروید. و سریع به دور اون میپیچه واگه کسی دخالت

 

نکنه بعد از مدتی اون گیاه ویا حتی درخت قطوراز پای در خواهد آمدو................میمیرد.

 

حالا که معنی عشق رو فهمیدی دیگه میل خودت که عاشق بشی یا نه ولی اینو مطمئن باش آرزوی

 

یک عاشق واقعی جان دادن در آغوش معشوق است

 

حتما" لذتی داره که آدم تا نمیره نمیفهمه

 

 

 

سخنی با شما

من نگویم که به درد دل من گوش کنید

 

 بهتر آنست که این قصه فراموش کنید

 

عاشقان را بگذارید بنالند همه

 

 مصلحت نیست که این زمزمه خاموش کنید

 


 

هدیه ای زیبا از یک دوست

بیا باز امشب ای دل در بکوبیم بیا اینبار محکمتر بکوبیم مکوب ای دل به تلخی دست بر دست در این قصر بلور اخر کسی هست بکوب ای دل که غفارست یارم من از کوبیدن در شرم دارم بکوب ای دل که جای شک و ظن نیست مرا هر چند روی در زدن نیست کریمان گرچه ستارالعیوبند گدایانی که محجوبند خوبند بکوب ای دل مشو نومید از این در بکوب ای دل هزاران بار دیگر بکوب ای دل مشو نومید از این در بکوب ای دل هزاران بار دیگر

شکست من

 

و سرانجام فاصله ها حادثه ساختند

                         تکرارت عادتی همیشگی

             و من قربانی این هوس

                           دلم می خواست باشی همدمم

                     شبهای برفی

       دلم می خواست ماه صورتت را

                         ببینم در زلال دیدگانم

                    ولی من انتخابت کرده بودم

                                  همین بود اشتباهم

                                            همین بود اشتباهم....                   

باید چیکار کرد

آدمی اگــر پیـامبــــر هم باشــد از زبـان مردم آســوده نیسـت٬

زیرا اگر بسیار کار کند٬می گویند احمــق است؛اگـر کم کار کند٬

می گویند تنبل است؛اگر بخشش کند می گویند افراط می کند

اگر جمعگرا باشد٬می گویند بخیـل است؛اگر سـاکت و خاموش

باشد می گویند لال است و اگـر زبان آوری کند٬می گوینـد وّراج

و پــرگوست؛اگـر روزه بــرآرد و شب ها نمــاز بخواند می گویند

ریـاکـار است و اگــر نکند می گویند کــافر است و بی دین؛لــذا

نباید بر حمـد و ثنـــای مــردم اعتنــا کرد و جز از خداوند نبـاید از

کسی ترسید.

شیخ بهایی

باید رفت

 

وقتی چشمات دیگه اشکی برای ریختن نداشته با شه

وقتی دیگه قدرت فریاد زدنم نداشته باشی ......

وقتی دیگه هر چی دل تنگت خواسته باشه گفته باشی

 وقتی دیگه دفتر و قلم هم تنهات گذاشته با شن.

. وقتی از درون تمام وجودت یخ بزنه ...

. وقتی چشم از دنیا ببندی وآرزوی مرگ کنی


وقتی احساس می کنی دیگه هیچ کس تو رو درک نمی کنه

وقتی احساس کنی تنها ترین تنهای دنیا هستی

 ووقتی باد شمع نیمه سوخته اتاقتو خاموش کرد

چشمهایت را ببند و با تمام وجود از خدا بخواه که صدات کنه

باغبان در را باز کن من مرد گلچین نیستم

من خودم گل دارم و محتاج

....................

بی خیال خشکسالی!

فقط کمی زمزمه کن:

دارد باران می بارد...

...هیچ کس نمی داند

این همه رطوبت و زندگی

چگونه در چشم های امیدوارت

جاخوش کرده!

     

                                     نه!نرو!صبر کن

                                      قرارمان این نبود

                                      باید سکه بیندازیم

                                      اگر شیر آمد: تردید نکن که دوستت دارم

                                      اگر خط آمد: مطمئن باش که دوستدارت هستم

                                      ...صبر کن سکه بیندازیم

                                      اگر دوستت نداشتم ... آن وقت برو!

 

بالا خره راز زندگی را در یافتم

سه چیز است:

عشق، عشق، .. عشق!

                                         

                                       دارد باران می بارد

                                       به پاس این همه طراوت،

                                       لطفا یک دقیقه چترهایتان را ببندید!

 

هرگز باور نکردم

که بن بستی، ماسیده است

بر

سازه های زندگی

چه خوب صبوری کردم

و حالا ...

بالاخره باز شد:

این پنجره دیر هنگام!

                                            

                                     می بینی؟! همه چیز می گذرد:

                                     آب، ثانیه، روز، عمر ...

                                     اما

                                     عشق می ماند در: قلب من

                                     در: تار و پود این زندگی

 

بهترین یار

 

  

عاشق تنهایی ام که شدم فهمیدم

بهترین یار را جسته ام ........

یاری که

تنهایم نمیگذارد

و هیچ جا رد پایی از آن باقی نمیماند

نه بر سنگ فرشهای خانه ......

و نه بر کنج قلبی شکسته ........

تنهایی بی انتهایم همچون یاسمینهای خاطراتم

می پرستمت

 

امان از دوست

 مرا یکدم زدوستان دل جدا نیست       ولی صدحیف در دوستان وفا نیست